Skip to content

3. Lähipäivä 11.5.

Kolmas lähipäivä pe 11.5. klo 9.30 – 15.30 Kaurialan lukio, Hämeenlinna
Tila: ATK-luokka, käytössä luokat 330 ja 331

Aamupäivän aihe: omien projektien tilanne. Iltapäivällä autenttinen oppiminen ja vertaistyöskentelyllä eteenpäin.

9.30 – 9.40

9.40 – 10.15

Katsotaan tuloksia edellisestä lähipäivästä ja etätehtävästä:

Etätehtävä: oman toteutuksen suunnittelu  (mielellään pareittain tai tiimeinä), lähtökohtana ops.

Helmiä jakoon: pienryhmissä kootkaa hyviä vinkkejä: omia kokeiluja, haaveita, netistä tai kollegoilta pedagogisia sovelluksia, pieniä tai isoja.

Etätehtävien tilanteesta pieni selostus

10.15 – 11.30

iMovie iPadilla pikakurssi eli kuinka koostan videon.
+ pohditaan didaktisia vinkkejä ja aktivoivaa opetusta, ilmiöpohjaista pedagogiikkaa.

Keinoja siirtää opiskelun vastuuta oppijoille, opettajan työmäärän vähentäminen, tvt-opetuskäytön riskien välttäminen. Kuinka liikkuva kuva auttaa tässä? Kuinka palaute eli tuotosten analysointi voidaan tehdä/järjestää.

Yksin / pienryhmissä koostetaan videot ja tuotetaan ne Youtubeen. Linkit koulutusblogiin/Edulaan muille jakoon.

11.30-12.00 lounas, omakustanteinen

12:00 – 13:00

Autenttinen oppiminen, Linkki Leena Vainion esitykseen
https://docs.google.com/present/view?id=ddrw6qz2_3363gmfkfvf8

Oppimistehtävien suunnittelu

13:00

Mobiiliblogin perustaminen,

Arviointikäytänteet, niiden toteuttaminen (arvioinnin kytkeminen opsiin, ilmiötyöskentelyn arviointi, ohjeistukset, arviointimatriisit yms. apuvälineet), miten arvioidaan, kun opiskelijalla on osasuorituksia tai kun samalla kurssilla eri opiskelijat tuottavat erilaisia tuotoksia arvioitavaksi (osiossa hyödynnetään arviointikäytänteiden kehittämisraportteja Lunttaa luvalla – opi oikeasti ja Koe oppimisympäristönä).

13.45-14 kahvit

14.00 – 15.15

Kuinka ääntä ja äänitallenteita voisi käyttää oppimisessa. SoundCloud-palveluun tutustuminen.

Keskustelu/paripohdinta: Palautejärjestelmät oppimisprosessissa. Motivaation ylläpito ja tarkkaavaisuuden suuntaaminen opiskeltavaan kohteeseen.

15.15 – 15.30 etätehtävä ja sopiminen opekorteista ja käytänteestä, puolikas päivä vielä syksyllä, jolloin raportoinnit valmiit

  • Oman toteutuksen suunnittelu siis jatkuu (mielellään pareittain tai tiimeinä), lähtökohtana ops.
  • Opetuskortit ovat kuvauksia ihan pienistäkin didaktisista kokeiluista, jotka ovat tuottaneet hyviä käytänteitä.

Etätehtävät

  • 3. Lähipäivän 11.5. tuotosten viimeistely , opetuskokeilujen tekeminen ja raportointi  opetuskorteiksi. Ohjeet tulevat tähän.
Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: